Kampania Google ads (Adwords) to tzw. system reklamowy firmy Google, czyli narzędzie przeznaczone do planowania, wprowadzania oraz wyświetlania reklamy sponsorowanej. Reklamę można wprowadzić w sieci wyszukiwania za pomocą wyszukiwarki Google pośród wyników wyszukiwania, remarketingu, sieci reklamowej, na YouTube czy w Google Merchant, a następnie rozliczać się po uzyskaniu tysiąca wyświetleń (CPM) lub za sprawą kliknięć (CPC).
Jakie są zalety używania reklam Google Ads?
Specjaliści wskazują, że właściwie przygotowana kampania google ads jest jednym z najważniejszych działań marketingowych. Dzięki temu rozwiązaniu klient samodzielnie ustala pełną wysokość budżetu, jak i planuje jego realizacje w poszczególnych okresach czasu (tydzień, miesiąc). Jednocześnie można zaznaczyć grupę docelową klientów, wybierając określone słowa kluczowe i pożądany obszar. Co więcej, reklamy można wyłączyć, jak i włączyć w dowolnym momencie. Zleceniodawca decyduje również o maksymalnej kwocie, jaką planuje zapłacić za kliknięcie wybranych słów kluczowych. Warto także podkreślić, że istnieje kilka rodzajów kampanii w Google Ads. Pierwszą jest kampania Search (w wyszukiwarce), w ramach której reklamy wyświetlają się w wynikach wyszukiwania SERP. Typowo sprzedażową jest kampania PLA (Merchant Center/Produktowa). Wyróżnia się także kampanię Display (banerowa, GDN, w sieci reklamowej) oraz remarketingową. Ważne jest, aby kampania Google ads była dopasowana do konkretnych potrzeb klienta i jego oczekiwań. Kampanie są płatne i zwiększają widoczność danej marki czy usługi, dlatego należy pamiętać o ich regularnym opłacaniu.